Den spennende stillingen som leder for teknisk enhet i Gausdal kommune er ledig! Som enhetsleder får du ansvaret for det spennende oppgavefeltet plan, bygg, teknisk drift og eiendom – med et stort handlingsrom for utvikling.
Vi ser etter en leder med solid kompetanse og gode lederegenskaper, som kan bidra til å videreutvikle kommunen og enheten til å møte fremtidens utfordringer. Som enhetsleder vil du ha helhetsansvar for fag, økonomi og personal, og rapporterer til kommunedirektør v/assisterende kommunedirektør. Du blir en del av ledergruppen bestående av totalt 8 enhetsledere i Gausdal kommune, og deltar gjennom det aktivt i utviklingen av kommuneorganisasjonen. Gausdal har en tydelig profil med en styrkebasert tilnærming i organisasjonsutvikling og ledelse.
Teknisk enhet i Gausdal kommune har ansvar for planlegging og infrastruktur, som bolig- fritidsbolig- og næringsutvikling, drift av veg, vann, avløp (VVA), eiendomsforvaltning, renovasjon, arealplan, byggesak, oppmåling m.m. I tillegg har kontoret en viktig rolle innen beredskap, bærekraft og det grønne skifte i regionen. Det er et tett samarbeid med andre tjenester i kommunen, private aktører, entreprenører og utbyggere. Enheten har til sammen ca 70 ansatte med høy kompetanse innenfor alle fagområder. Som enhetsleder har du med deg fagansvarlige til å bistå i å ivareta den daglige driften samt personalansvaret på ulike områder.
Kvalifikasjoner
- Du har relevant høyskole-/universitetsutdanning. Søkere med lang relevant erfaring uten høyere utdanning vil også bli vurdert.
- Ledererfaring er ønskelig
- Du har kjennskap til og forståelse for offentlig virksomhet, med god rolleforståelse i samspillet mellom politikk og administrasjon
- Du har god kompetanse innen økonomioppfølging og plan- og prosessarbeid, alternativt evne og vilje til å utvikle slik kompetanse.
- Du har svært gode samarbeidsevner
- Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter.
- Det er krav om førerkort klasse B
Som leder
- Har du et positivt menneskesyn, og oppleves som åpen og inkluderende.
- Er du en strategisk, tydelig og synlig leder som jobber systematisk inn mot organisasjonens mål, i samarbeid med dine medarbeidere, lederkolleger og
- samarbeidspartnere
- Er du ambisiøs og målrettet på kommunens vegne
- Er du utviklings- og løsningsorientert, nysgjerrig på teknologiske trender og mulighetene som ligger i digitalisering
Vi tilbyr
- Spennende, varierte og meningsfylte lederoppgaver.
- Muligheten til å bidra i samfunnsutviklingen i Gausdal.
- Deltakelse i ledernettverk med fokus på styrkebasert tilnærming, ledelse og utvikling.
- En fleksibel arbeidshverdag som du har gode muligheter til å påvirke selv
- Lederstøtte og veiledning når du trenger det.
- Konkurransedyktige betingelser.
Kontaktinformasjon
Jarle Snekkestad, Assisterende kommuendirektør, +47 +4790024620
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Gausdal kommune
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.12.2024
Søk stillingen her!
Bli en del av Gausdal kommune – hvor vi sammen får det til! Som en vital del av vårt fellesskap vil du bidra til å realisere vårt hovedmål: å gi riktige tjenester til rett tid med rett kvalitet. Her står våre ansatte i sentrum. Vi er en fremtidsrettet kommune som verdsetter mangfold og kvalitet i tjenestene vi tilbyr.
Med kun en kort kjøretur til Lillehammer, kombinerer Gausdal det beste fra naturskjønnhet og nærhet til bylivet. Her er det trygt og godt å leve.
Gausdal kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb i kommunen, uansett alder, kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.