Skip to content

Avdelingsleder ved Tynset legesenter – Tynset kommune

  • by

Vi søker ny leder for Tynset legesenter fra 23.06.2025, eller etter nærmere avtale. Stillingen innehar budsjett-, økonomi- og personalansvar for et svært kompetent hjelpepersonell som for tiden er 5,7 årsverk, inkludert 0,3 årsverk ved interkommunal legevakt og daglig drift med 7-10 leger. Avdelingsleder inngår i helsetjenestens ledergruppe.  

Om stillingen
Helsesektoren er i stadig utvikling. Dette inkluderer også tjenester knyttet til legesenteret. Vil du være den som bidrar til videreutvikling og tilpasning av denne tjenesten i årene fremover?

Vi legger stor vekt på personelig egnethet.

 Arbeidsoppgaver

  • Stillingen har delegert fag,- personal- og busjettansvar
  • Være publikumskontakt
  • Betjening ekspedisjon, telefon og digitale henvendelser og vurdere hastegrad
  • Klinisk arbeid, sykepleieroppgaver og labratoriearbeid
  • Bidra til å utvikle legesenteret i helse- og omsorgssektoren, og fremme et tett samarbeid mellom ulike tjenester
  • Ansvarlig for kvalitet og fag sammen med kommuneoverlegen og medisinsk ansvarlig lege
  • Stillingen gir gode utviklingsmuligheter i en spennende tid med utvikling og endring for Tynset kommune som helhet
  • Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder for helsetjenesten

Personlige egenskaper

  • Evne til å utøve tydelig ledelse
  • Evne til å prioritere i en hektisk hverdag
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Evne til å inspirere og motivere medarbeidere
  • Engasjement og godt humør
  • Være en aktiv bidragsyter inn i helsetjenestens ledergruppe

 Vi tilbyr

  • Stillingen er variert og utfordrende med stort utviklingspotensial
  • Administrasjonstid ca. to dager i uken
  • Opplæring, veiledning og faglig utvikling
  • Interessant arbeidsmiljø med stor grad av tverrfaglig samarbeid med ulike fagtjenester i kommunen
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Krav til stillingen

  • minimum bachelorutdanning med medisinsk faglig kunnskap 
  • beherske norsk muntlig og skriftlig
  • politiattest ikke datert eldre enn 3 måneder

Vi ønsker at du:

  • har lederutdanning eller ledererfaring, eller et ønske om å ta lederutdanning
  • er god på logistikk, prioritering og planlegging
  • har erfaring eller utdanning innen akutt helsehjelp
  • har god økonomiforståelse og evne til å se og gjennomføre endringer
  • har god relasjonskompetanse
  • kan identifisere deg med kommunens grunnverdier som er trygghet, inkludering, puls og optimisme
  • har gode IKT- og digitaliseringkunnskaper

Ønske om å være med å utvikle tjenesten, gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, vilje og evne til å ta ansvar, initiativ og til å jobbe målrettet og selvstendig, vil bli vektlagt ved tilsetting.  Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk. 

Kontaktperson for stillingen

Toril Nyhus, virksomhetsleder helsetjenesten
Mobil: +47 901 00 119
E-post: toril.nyhus@tynset.kommune.no

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist: 13.04.2025

Tynset kommune

Velkommen til fjellbyen Tynset. Tynset kommune er en by og et regionsenter i vekst. Kommunen preges av gode oppvekstsvilkår, et rikt kulturliv, et omfattende idrettstilbud, et ekspanderende næringsliv og gode jobbmuligheter. Kommunen har god barnehagedekning og bra boligtilgang. Kommunen jobber etter verdiene trygghet, inkludering, puls og optimisme og er et godt sted å bo for alle.

Vi på Kommunalrekruttering.no og Norse Recruitment vil passe på å ønske en riktig god jul! Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra flere av våre flotte kunder de siste dagene, les her!