Skip to content

Rådgiver/seniorrådgiver – Stab, HR og digitalisering, HR og lønn, Innlandet fylkeskommune

  • by

Beskrivelse

Vi søker etter en rådgiver/seniorrådgiver til enheten HR og lønn i Innlandet fylkeskommune. Enheten er en av tre enheter i seksjon HR og digitalisering.

Om enheten

Seksjon HR og digitalisering er organisert i Stabsavdelingen og består av enhetene Digitalisering og tjenesteutvikling, Strategisk HR og HMS, samt HR og lønn. Seksjonen leverer tjenester til hele organisasjonen, og har i dag 32 ansatte.

Enheten HR og lønn har det faglige ansvaret for lønn (fast og variabel), pensjon, forsikringer, behandling av refusjonskrav til NAV innen alle typer ytelser iht. Folketrygdloven, foreldrepenger, ferie og fraværsoppfølging, samt systemansvar HR. Systemansvaret innebærer blant annet hovedansvaret for Visma HRM, som er fylkeskommunens mastersystem for lønns- og personaldata. Enheten har i tillegg en sentral rolle i rådgivning på HR-området, i løpende oppfølging og anvendelse av lov- og avtaleverk og ved lønnsforhandlinger og lønnsinnplassering. Videre bistår enheten i analyser og rapportering av HR-data på konsernnivå og til offentlige myndigheter. Enheten har i dag 15 ansatte. Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.   

Vi søker deg som

  • har stor interesse for å jobbe med HR-faglig arbeid
  • har god datakompetanse og interesse for dataforvaltning og dataanalyse
  • er dyktig til å veilede og formidle kunnskap
  • trives med å jobbe i tverrfaglige team og skaper gode resultater gjennom tett samarbeid med andre
  • er lærevillig og raskt kan sette deg inn i og anvende ny kunnskap
  • er selvstendig, strukturert og har god gjennomføringsevne
  • er utviklingsorientert og bidrar til kontinuerlig forbedring

Vi tilbyr

  • en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer i et stort HR-faglig miljø
  • utfordrende og interessante arbeidsoppgaver som løses gjennom tverrfaglig samarbeid
  • en stor organisasjon med gode utviklingsmuligheter
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling
  • arbeidssted Hamar. Arbeidsoppgavene løses teambasert i tett samarbeid med kollegaer og krever i en viss grad fysisk tilstedeværelse for å sikre effektiv oppgaveløsning og koordinering
  • tiltredelse etter avtale

Arbeidsoppgaver

  • faglig rådgivning og veiledning i lov og avtaleverk på HR-området med særlig vekt på lønn og tariff
  • registering, vedlikehold og kontroll av lønns- og arbeidsforhold
  • lønnskjøring – beregning og utbetaling av lønn til ansatte
  • rapportering til offentlige myndigheter
  • systemansvar for Visma Enterprise sine HR-moduler og tilgangsstyring, delta i implementering og vedlikehold av fagsystemer
  • forvaltning og analyse av HR-data, bidra med kunnskapsgrunnlag og analyser til utredningsarbeid
  • utarbeidelse av personalrapporter til organisasjonen på konsernnivå
  • bidra til utvikling og digitalisering av arbeidsprosesser og rutiner
  • generelle HR-oppgaver 

Kvalifikasjonskrav

  • mastergrad innen relevante fagområder. Kandidater med bachelorgrad kan også vurderes dersom de har særlig relevant kompetanse og/eller erfaring
  • kunnskap om relevant lov og avtaleverk
  • gode ferdigheter innen digitale verktøy og systemer
  • kommuniserer og formidler godt på norsk, både skriftlig og muntlig    

Ønskede kvalifikasjoner

  • god innsikt i lønnsarbeid og forståelse av lønnsprosesser
  • grunnleggende forståelse for system- og dataforvaltning
  • erfaring med eller interesse for bruk av analyseverktøy og rapporteringssystemer, gjerne relatert til lønns- og HR-data

Ønskede egenskaper

  • analytisk
  • strukturert
  • selvstendig, tar initiativ og bidrar til kontinuerlig forbedring 
  • gode samarbeidsevner og arbeider godt i team
  • personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

Kontaktperson for stillingen

Enhetsleder Trygve Bjerke
Mobil: 92 89 18 57
E-post: trybje@innlandetfylke.no

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist. 05.01.2025

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a

Vi på Kommunalrekruttering.no og Norse Recruitment vil passe på å ønske en riktig god jul! Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra flere av våre flotte kunder de siste dagene, les her!