Skip to content

Enhetsleder for teknisk enhet – Gausdal kommune

  • by

Den spennende stillingen som leder for teknisk enhet i Gausdal kommune er ledig! Som enhetsleder får du ansvaret for det spennende oppgavefeltet plan, bygg, teknisk drift og eiendom – med et stort handlingsrom for utvikling.  

Vi ser etter en leder med solid kompetanse og gode lederegenskaper, som kan bidra til å videreutvikle kommunen og enheten til å møte fremtidens utfordringer. Som enhetsleder vil du ha helhetsansvar for fag, økonomi og personal, og rapporterer til kommunedirektør v/assisterende kommunedirektør. Du blir en del av ledergruppen bestående av totalt 8 enhetsledere i Gausdal kommune, og deltar gjennom det aktivt i utviklingen av kommuneorganisasjonen.  Gausdal har en tydelig profil med en styrkebasert tilnærming i organisasjonsutvikling og ledelse.  


Teknisk enhet i Gausdal kommune har ansvar for planlegging og infrastruktur, som bolig- fritidsbolig- og næringsutvikling, drift av veg, vann, avløp (VVA), eiendomsforvaltning, renovasjon, arealplan, byggesak, oppmåling m.m. I tillegg har kontoret en viktig rolle innen beredskap, bærekraft og det grønne skifte i regionen. Det er et tett samarbeid med andre tjenester i kommunen, private aktører, entreprenører og utbyggere. Enheten har til sammen ca 70 ansatte med høy kompetanse innenfor alle fagområder. Som enhetsleder har du med deg fagansvarlige til å bistå i å ivareta den daglige driften samt personalansvaret på ulike områder.  

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant høyskole-/universitetsutdanning. Søkere med lang relevant erfaring uten høyere utdanning vil også bli vurdert. 
  • Ledererfaring er ønskelig 
  • Du har kjennskap til og forståelse for offentlig virksomhet, med god rolleforståelse i samspillet mellom politikk og administrasjon 
  • Du har god kompetanse innen økonomioppfølging og plan- og prosessarbeid, alternativt evne og vilje til å utvikle slik kompetanse. 
  • Du har svært gode samarbeidsevner  
  • Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter. 
  • Det er krav om førerkort klasse B

Som leder

  • Har du et positivt menneskesyn, og oppleves som åpen og inkluderende. 
  • Er du en strategisk, tydelig og synlig leder som jobber systematisk inn mot organisasjonens mål, i samarbeid med dine medarbeidere, lederkolleger og
  • samarbeidspartnere 
  • Er du ambisiøs og målrettet på kommunens vegne
  • Er du utviklings- og løsningsorientert, nysgjerrig på teknologiske trender og mulighetene som ligger i digitalisering 

Vi tilbyr 

  • Spennende, varierte og meningsfylte lederoppgaver. 
  • Muligheten til å bidra i samfunnsutviklingen i Gausdal. 
  • Deltakelse i ledernettverk med fokus på styrkebasert tilnærming, ledelse og utvikling. 
  • En fleksibel arbeidshverdag som du har gode muligheter til å påvirke selv 
  • Lederstøtte og veiledning når du trenger det. 
  • Konkurransedyktige betingelser. 
Kontaktinformasjon

Jarle Snekkestad, Assisterende kommuendirektør, +47 +4790024620

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Gausdal kommune

Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.12.2024

Søk stillingen her!

Bli en del av Gausdal kommune – hvor vi sammen får det til! Som en vital del av vårt fellesskap vil du bidra til å realisere vårt hovedmål: å gi riktige tjenester til rett tid med rett kvalitet. Her står våre ansatte i sentrum. Vi er en fremtidsrettet kommune som verdsetter mangfold og kvalitet i tjenestene vi tilbyr.

Med kun en kort kjøretur til Lillehammer, kombinerer Gausdal det beste fra naturskjønnhet og nærhet til bylivet. Her er det trygt og godt å leve.

Klikk her hvis du vil vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter.

Gausdal kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb i kommunen, uansett alder, kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.
 Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju. 

Vi på Kommunalrekruttering.no og Norse Recruitment vil passe på å ønske en riktig god jul! Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra flere av våre flotte kunder de siste dagene, les her!